Hejt czy konstruktywna krytyka? Blaski i cienie metamorfozy Srebrnej Polany!


Witajcie!
Przepraszam za krótką przerwę na blogu, dziś pierwszy raz od dwóch tygodni wyciągnęłam laptopa. Wszystko już nadrobiłam, posty pojawią się jutro wieczorem, jednak na niektóre z nich będziecie musieli jeszcze poczekać.

Do rzeczy. Kilka dni temu na Instagramie, a następnie stronie i Facebooku, pojawiły się zdjęcia przedstawiające nadchodzące zmiany w niektórych częściach wyspy. Postanowiłam przyjrzeć się temu z bliska, gdyż zauważyłam ogromny hejt, całkowicie odbiegający od konstruktywnej krytyki. Spójrzmy na sprawę spokojnie, od początku.

W Jorviku znajduje się wiele pięknych miejsc, wspaniałych lokalizacji i widoków. Tak bynajmniej uważa gracz z pełnym dostępem do gry. Owszem, stare obszary typu Fort Pinta czy Moorland zostały odnowione, jednak... co powiecie o terenie wokół nich? Nie wydaje wam się, że po prostu odbiega on od reszty? Wolicie starą, rozpikselowaną grafikę, czy może - nowszą, lecz troszkę, jak to mawiają gracze, plastikową. Przyznam rację, niektóre elementy krajobrazu nie są dość realistyczne, ale przepraszam, to jest gra. Widziałam komentarze typu : "ta gierka staje się coraz bardziej różowa, jak dla małych dziewczynek". Przepraszam, że tak to ujmę, ale gry komputerowe z ogółu są dla dzieci, a jeśli osoba, która uważa, że jest to dla niej "zbyt dziecinne", w każdej chwili może przestać grać. Zespołowi zależy na jak największej ilości graczy, a niekoniecznie każdego zachęca stara, szaro-bura grafika. Po prostu starają się dogodzić wszystkim. Chciałabym również wspomnieć o jednym ważnym zdaniu wypowiedzianym przez zespół w opisie aktualizacji: "[Chcemy] znaleźć odpowiedni styl dla Star Stable na wiele, wiele lat oraz by gra była spójna i dawała wrażenie wchodzenia do bajkowego świata przy każdym logowaniu". Zauważmy - "bajkowego świata", który, jak widać, całkowicie odbiega od rzeczywistości. Mam nadzieję, że niektórzy w końcu zrozumieją, że jest to gra o tematyce fantastyczno-bajkowej, a nie realistycznym jeździectwie. Ochłońcie więc, poczekajcie na więcej Concept Artów i z wytrwaniem poczekajcie na aktualizację, o której jest tu mowa. 

Aby spojrzeć na to z innej strony, chciałabym przenieść się w czasie i przypomnieć wam aktualizację naszej postaci - od wyglądu, aż po animacje. No cóż, po opublikowaniu przez zespół zajawki, jak i również wprowadzenia aktualizacji w życie, spotkali się z wielkim hejtem - podobnym do tego dzisiejszego. Ale przypomnijcie sobie, jak ta sprawa się zakończyła. Każdego rodzaju błędy, zachcianki graczy - zostały poprawione i spełnione. Za długa szyja? Zespół temu zaradził. Teraz za krótka? Wprowadzono poprawki. Przyjrzyjcie się - teraz nikt na to nie narzeka, przyzwyczailiśmy się i jest wszystko w porządku. 

Dobra, musiałam to z siebie wyrzucić, ale wybaczcie, takie zachowanie jest bardzo, ale to bardzo irytujące. Przejdźmy do przyjemniejszej, bardziej opisowej części posta.

Jak już mówiłam, za jakiś czas Srebrna Polana i jej okolice doczekają się metamorfozy. Jak zespół wcześniej wspominał, postanowili skupić się na odnowieniu starych miejsc, w zamian - nie dodając żadnego nowego, większego terenu. Czekałam na taką aktualizację bardzo długo i mam nadzieję, że doczekamy się jej w wyznaczonym terminie, tzn. "jeszcze w tym roku". Jak wiemy, różnie bywało z większymi aktualizacjami, ale trzymajmy kciuki, może tym razem zmieścimy się w czasie. 

Na zdjęciach nie ujrzymy zbyt wiele - drogę do Zamku, Latarnię Morską w Moorland, plażę, mały lasek i pole zawodów. Jednak znajdziemy tam wiele szczegółów - przyjrzyjmy się im z bliska!

Zacznijmy od pierwszego zdjęcia. Przedstawia ono dróżkę w małym lasku znajdującym się niedaleko Stajni Moorland. Tutaj nie mam żadnych zastrzeżeń - ścieżka jak ścieżka, nie ma co tu dużo wyjaśniać, drzewa wyglądem przypominają te w Mistfall, ale co się dziwić - w końcu to ci sami graficy i animatorzy. Według mnie jest to zdecydowanie na plus, ale wiadomo, nie można dogodzić każdemu. Ławeczka po lewej stronie uzyska wygląd tych pozostałych w Jorviku. Jednak najbardziej urzeka mnie ten odblask promyków słońca! 


Kolejne zdjęcia nie wnoszą zbyt wiele - ten sam lasek, tylko z innej perspektywy. Ujrzymy w oddali Stajnię Moorland. Dla spostrzegawczych - przez całą dróżkę ciągnie się pas lamp ulicznych, które pięknie rozjaśnią nam trasę w nocy! Wcześniej Moorland nocą było ciemne i szare - władze w końcu zainwestowały w oświetlenie!


Drugie zdjęcie przedstawia pole mistrzostw. Cieszę się, że ten aspekt gry zostanie w końcu odnowiony - liczę również na nowy wygląd Managerów Zawodów - wyglądają jak z innej epoki!



Tutaj widzimy Latarnię Morską - nic dodać, nic ująć. Od początku gry lubiłam to miejsce.


I niestety tutaj zaczynają się schody. Otóż... powiem wprost - plaża nie wyszła im najlepiej. Oczywiście co do samej w sobie wody, trawy czy skał nie mam zastrzeżeń. Mowa tu oczywiście o piasku. Jest zbyt "sztuczny" w porównaniu do reszty, na miejscu zespołu dodałabym tam więcej cieniowania i nieregularnych form terenu. Ale nie narzekajmy - wygląd i animacje zostały wkrótce poprawione, więc i tego się doczekamy! Zwróciłabym również uwagę na rośliny - flora w nadmorskich miejscowościach jest bardziej wysuszona i mniej zielona. Jednak są to drobne błędy, o które nie musimy się na razie martwić.

Przejdźmy do szczegółów - dziś zespół ujawnił nam poszczególne przedmioty po odnowieniu. Na pierwszym zdjęciu możemy zauważyć beczkę; na drugim - skały, które znalazły się również na zdjęciu z plażą; na trzecim -  krzaki, widoczne na praktycznie każdej fotografii; i na czwartym - lilie wodne, bardzo podobne do poprzednich, zaktualizowane jedynie o kwiatki. Zostało nam jeszcze jedno zdjęcie, przedstawiające "wazony" z Centrum Jeździeckiego. Ekhm... nie wiem jak mam się na ten temat wypowiedzieć. Oczywiście nowa grafika jest piękna - z tym jest wszystko okay, jednak... poprzednia wersja mnie rozśmieszyła aż do łez - nigdy nie zwracałam na to uwagi, a gdy zobaczyłam wielką, czarną dziurę, która zaraz może wciągnąć całą galaktykę, roześmiałam się do bólu. Tak, to zdecydowanie najśmieszniejszy element gry... ekhm, oczywiście z całym szacunkiem do tego, co to utworzył... gra się musi rozwijać, prawda? (😂)


Teraz krótkie podsumowanie. Wszystkie zmiany mają zawitać w grze do końca tego roku, i mocno trzymam za to kciuki. Na razie powstrzymajcie się z krytyką i "naskakiwaniem" na zespół. Jestem pewna, że wszystko trafi na dobrą drogę i graficy postarają się wszystkim, a bynajmniej większości, dogodzić. Ogólnie podsumowując - jestem za wszelkimi zmianami tego typu i czekam na fotografie przedstawiające Głuche Lasy i Farmę Steve'a! 

A wy co o tym myślicie? Które miejsce odnowilibyście najchętniej?

Komentarze